Fala pessoal do SNP1, essa semana foi de grandes mudanças no mundo de Heroclix, onde a Neca divulgou o manual de regras de 2013 e também a nova listagem com os efeitos de cada poder e os novos e já polêmicos poderes (representados pela cor rosa).
Com essas diversas alterações, vamos analisar alguma das mudanças mais significativas no jogo, que só devem ser efetivas a partir da expansão Man of steel, que tem seu lançamento previsto para 5 de junho:
INCAPACITATE – Give this character a close combat or ranged combat action to make an attack that deals no damage. If the attack hits, give the target an action token; if the target already has 2 action tokens, deal the target 1 penetrating damage.
ENERGY EXPLOSION - When this character is given a ranged combat action and deals damage, an area of effect may include all untargeted characters that are adjacent to one or more hit targets. Hit targets are dealt damage normally, other hit characters are dealt 1 damage for each (lightning) printed on this character’s base.
OUTWIT - Give this character a free action to counter a power or a combat ability possessed by a single target opposing character until the beginning of your next turn. Any game effects with a duration specified by the countered power or combat ability are removed. A character using this power must be within range (minimum range 6) and line of fire to the target.
PERPLEX – Give this character a free action to modify by +1 or –1 any combat value of a target character until the beginning of your next turn. A character using this power must be within range (minimum range 6) and line of fire to the target. If a target character is damaged or healed, the effect of Perplex on that character ends immediately.
PROBABILITY CONTROL – Once during your turn, this character allows you to reroll one of your rolls, ignoring the original roll. A character using this power must be within range (minimum range 6) and line of fire to the character for which the original roll was made. Using the same rules, once per round during an opponent’s turn, this character allows you to force that opponent to reroll one of their rolls, ignoring the original roll.
CLOSE COMBAT EXPERT – Give this character a power action. It makes a close combat attack against a single opposing target character; before making the attack you may modify its attack value by +2, its damage value by + 2, or both combat values by +1.
RANGED COMBAT EXPERT – Give this character a power action. It makes a ranged combat attack against a single target character; before making the attack, you may modify its attack value by +2, its damage value by +2, or both combat values by +1.
A mudança no Incapacitate torna o poder indispensável em qualquer time, assim como o Energy Explosion que não era muito utilizado, mas vai cair nas graças da galera devido a seu efeito ampliado e possibilidade de combar com outras habilidades.
No que se trata do Outwit, Perplex e Probability Control, as alterações na regra tiveram como objetivo diminuir o impacto desses poderes que foram banalizados, além de forçar as peças que possuem esses efeitos a se aproximarem de centro dos combates, tornando mais fácil a vida dos oponentes.
Nos Combat Experts tanto no Close quanto no Ranged, a ampliação do efeito é muito bem vinda e lógica, visto que um expecialista em qualquer uma dessas habilidades sabe quando deve priorizar acertar o alvo ou quando deve escolher machucá-lo mais.
No ponto de vista geral, as mudanças ficaram bem interessantes, e estou louco para testar várias peças que eu sempre gostei, mas que nunca foram muito boas de jogo (e agora ressucitaram!!). Ainda ocorreram mais mudanças, e na próxima vez abordaremos elas. Até a próxima!
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